Πέμπτη, 17 Νοεμβρίου 2011

Ένας αξιοπρεπής «ευτελισμός».



Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε όσους φιλότεχνους παρευρέθηκαν χθες το βράδυ στον μέχρι πρότινος εγκατειλειμμένο (και σήμερα κατειλημμένο και βέβαια ενεργοποιημένο) χώρο του Εμπρός. Επρόκειτο για τον επονομαζόμενο «ευτελισμό» της Όπερας της πεντάρας του Μπέρτολτ Μπρεχτ από τους εξαιρετικούς Χαράλαμπο Γωγιό και Δημήτρη Δημόπουλο.
Λίγα λόγια για την Κίνηση Μαβίλη και την κατάληψη του Εμπρός: Την κατάληψη του ιστορικού χώρου αποφάσισε η εν λόγω «Αυθόρμητη συνάντηση Καλλιτεχνών» (Αθήνα, 2010). Η Κίνηση Μαβίλη είναι οι: Ανέστης Αζάς (ομάδα Προτζέκτορ), Γκίγκη Αργυροπούλου (ομάδα Mkultra), Κώστας Κουτσολέλος (ομάδα Mag), Γιώργος Κολιός (ομάδα Προτζέκτορ), Γεωργία Μαυραγάνη (ομάδα Χάπι Εντ), Βασίλης Νούλας (ομάδα Nova Melancholia), Αργυρώ Χιώτη (ομάδα Vasistas). Η κατάληψη-ενεργοποίηση του μέχρι πρότινος εγκατηλειμμένου και ανεκμετάλλευτου από το Υπουργείο (Πολιτισμού και) Τουρισμού χώρου ξεκίνησε εδώ και σχεδόν μία εβδομάδα και το πλαίσιο του εγχειρήματος μπορείτε να δείτε εδώ: http://kinisimavili.blogspot.com/p/blog-page_7879.html.
Όπως επισημάνθηκε από τους καλλιτέχνες της Κίνησης Μαβίλη, η αρχική πιλοτική πρόταση περιέλαβε προγραμματισμό 12 ημερών με καίριες δράσεις θεωρητικού και πρακτικού χαρακτήρα από καλλιτέχνες  των παραστατικών τεχνών και θεωρητικούς, ενώ η συνέχεια της δράσης θα  προσδιοριστεί από τους ίδιους «την κατάλληλη χρονική στιγμή». Σε αυτό το πλαίσιο, μπορούν σύμφωνα με το πιο πρόσφατο και ακόμη τρέχον ανοιχτό κάλεσμα των διοργανωτών μέχρι και σήμερα Πέμπτη 17 Νοεμβρίου  οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στην ενότητα δράσεων «Αυτογκόλ».  Το κάλεσμα αυτό μπορείτε να το δείτε εδώ: http://anoixtokalesma.blogspot.com/, ενώ οι προτάσεις για συμμετοχή αφορούν τις ημερομηνίες 19-22 Νοεμβρίου 2011 και υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση kinisimavili@gmail.com. Τα αποτελέσματα για τον νέο προγραμματισμό του «Αυτογκόλ» θα ανακοινωθούν απόψε.
Λίγα λόγια για το χθεσινοβραδινό «Αυτογκόλ»: Ένα αναπάντεχο «Αυτογκόλ» λοιπόν ήταν και ο χθεσινοβραδινός «ευτελισμός» της Όπερας της πεντάρας του Μπρεχτ από τους Γωγιό και Δημόπουλο. Η εξαιρετική ιδέα αυτού του δήθεν «ευτελισμού», που όμως στην πραγματικότητα κατέδειξε πολύ μεγάλο σεβασμό στον μεγάλο συγγραφέα και στις καλλιτεχνικές προθέσεις του και την ιδεολογικοπολιτική του τοποθέτηση, αποτελεί (σήμερα πλέον) μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική (αντι)πρόταση στην επικρατούσα δήθεν «σεβάσμια» αντίληψη, που στην πραγματικότητα ευτελίζει το έργο του Μπρεχτ, διαστρεβλώνει τον χαρακτήρα του και τον παραδίδει ως λάφυρο και όπλο στους ιδεολογικούς και καλλιτεχνικούς-αισθητικούς του αντιπάλους.
Ως θεατρολόγος αλλά και ως απλό κοινό, όσο και αν είναι δύσκολος αυτός ο διαχωρισμός των ρόλων όταν μιλάμε για τον ίδιο άνθρωπο, θα ήθελα να εκφράσω την εκτίμησή μου για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση «Αυτογκόλ» της οποίας έγινα μέτοχος, ελπίζοντας να αποτελέσει έναυσμα για περαιτέρω έρευνα και δράση, και παρακαλώ θερμά τον καθένα μας, και ιδίως εμάς τους ανθρώπους του θεάτρου, απ’ όποιο χώρο κι αν προερχόμαστε, να υποστηρίξουμε με κάθε πρόσφορο τρόπο και μέσο τέτοιες προσπάθειες. Θα χαρώ λοιπόν να δω περισσότερους γνωστούς και φίλους την επόμενη φορά που θα πάω στον κατειλημμένο-ενεργοποιημένο χώρο του Εμπρός!