Σάββατο, 12 Νοεμβρίου 2011

Διαπαιδ-Αγωγώντας με το Θέατρο.

  Η Θεατρική Αγωγή στο 4ο Ολοήμερο Δ.Σ. Ν. Σμύρνης

κατά το σχολικό έτος 2010-11:
Κατά το σχολικό έτος 2010-11 στο σχολείο μας διδάχτηκε και το αντικείμενο της Θεατρικής Αγωγής, στο πλαίσιο του Ολοήμερου προγράμματος. Οι στόχοι της θεατρικής αγωγής μπορούν να αναφερθούν επιγραμματικά ως εξής:
1. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να ασχολούνται με ένα αντικείμενο δημιουργικό.
2. Να μάθουν να συνεργάζονται μεταξύ τους, μέσα από μια δραστηριότητα κατ’ εξοχήν ομαδική.
3. Να συνειδητοποιήσουν την έννοια του ρόλου και τη σημασία της παράστασης στα πλαίσια της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας.
4. Να αναπτύξουν τη φαντασία τους, να διερευνήσουν τον ψυχικό τους κόσμο και την εν γένει προσωπικότητά τους και να μπορέσουν να εκφράσουν πτυχές του εαυτού τους, επικοινωνώντας με τους συμμαθητές τους και έχοντας μια πρώτη, αλλά και βιωματική, παράλληλα, γνωριμία με το θεατρικό φαινόμενο.
5. Να προετοιμαστούν για μια θεατρική δραστηριότητα, αξιοποιώντας και καλλιεργώντας τις δυνατότητές τους και μετατρέποντάς τις σε ικανότητα θεατρικής απόδοσης θεμάτων ή καταστάσεων, με έλεγχο των μέσων τους
6. Το θέατρο στο σχολείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί άλλωστε και για την καλύτερη αφομοίωση οποιουδήποτε γνωστικού αντικειμένου από τους μαθητές.  
7. Μπορεί ακόμη να κεντρίσει το ενδιαφέρον του παιδιού για κάποιο θέμα, αποτελώντας αφετηρία σκέψεων, συζητήσεων και γενικότερου προβληματισμού, με τον πιο ευχάριστο τρόπο.
 
ΕΠΙΛΟΓΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
 
·    ΑΛΚΗΣΤΙΣ, Η δραματοποίηση για παιδιά, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 1999
·    ΑΛΚΗΣΤΙΣ, Το αυτοσχέδιο θέατρο στο σχολείο, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 1998
·  ΓΚΟΒΑΣ Ν., Για ένα δημιουργικό, νεανικό θέατρο: ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2003
·  ΓΡΑΜΜΑΤΑΣ Θ., Διδακτική του θεάτρου, Τυπωθήτω, σειρά «Θεατρική παιδεία», 6, Αθήνα, 1998
·   ΓΡΑΜΜΑΤΑΣ Θ., Fantasyland, Θέατρο για παιδικό και νεανικό κοινό, Τυπωθήτω, σειρά «Θεατρική παιδεία», 1, Αθήνα, 1996
·    ΔΑΡΑΚΗ Π., Oμαδικά παιχνίδια των παιδιών μας, Gutenberg, Αθήνα, 1986
·    ΔΙΩΤΗ Β., Η θεατρική αγωγή στην πράξη, χ.ε., Αθήνα, 1997
·   ΕΛΕΝΗ Ε., ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ Κ., Το εκπαιδευτικό θέατρο στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, Πατάκης, Αθήνα, 2004
·    ΚOΥΡΕΤΖΗΣ Λ., Το θεατρικό παιχνίδι, Καστανιώτης, Αθήνα, 1991 
·   ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝ., ΜΠΑΣΚΛΑΒΑΝΗ ΟΛ., θεατροπαιχνίδια, Κέδρος, Αθήνα, 2001
·   ΡΟΝΤΑΡΙ, ΤΖ., Γραμματική της φαντασίας: Εισαγωγή στην τέχνη να επινοείς ιστορίες, μτφ Γιώργος Κασαπίδης, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2003
·  ΣΕΞΤOΥ Π., Δραματοποίηση, Το βιβλίο του παιδαγωγού-εμψυχωτή, Καστανιώτης, Αθήνα, 1998
·  WOOLAND B., Η διδασκαλία του δράματος στο Δημοτικό Σχολείο, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 1999
 
 
Σπύρος Πετρίτης,
Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών
Υπ. Δρ Θεατρολογίας.

-Αναδημοσίευση από: http://4dim-n-smyrn.att.sch.gr/theatrikiagogi.htm.